Στην Ελλάδα ο πεζός αποτελεί εμπόδιο για τους οδηγούς

Posted: November 26, 2008 in Άσφαλτος, Κoινωνία
Tags: , , , ,

Στην Ελλάδα ο πεζός αποτελεί εμπόδιο για τους οδηγούς. Η μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινητιστών (αλλά και μοτοσυκλετιστών) αδιαφορούν για τους πεζούς στο δρόμο. Κανένας σεβασμός στους διαβάτες όταν επιχειρούν να διασχίσουν κάποιο φανάρι (κόκκινο για τα οχήματα) ή κάποια διάβαση με πράσινο το φανάρι των πεζών.

Σε πολλές περιπτώσεις οι διαβάσεις είναι κατειλημένες ή μπλοκαρισμένες από οχήματα που ή έχουν παρκάρει ή απλά έτυχε να σταματήσουν εκεί στα πλαίσια του κόκκινου φαναριού. Ο πεζός λοιπόν καλείται -σε πολλές περιπτώσεις- να κάνει σλάλομ ανάμεσα σε οχήματα με δύο ή τέσσερις ρόδες προκειμένου να διασχίσει το δρόμο. Και όταν πια φτάσει στην απέναντι άκρη, μα φρίκη να διαπιστώνει οτι στο μοναδικό σημείο του πεζοδρομίου στο οποίο ο εκάστοτε δήμος δεν έχει βάλει κάγκελα, έχει παρκάρει κάποιος Ελληνάρας επειδή έτσι τον βόλευε.

Υπάρχουν επίσης και οι περιπτώσεις όπου πεζός και όχημα αμφότεροι έχουν το “πράσινο φως” για να περάσουν. Ο μεν πεζός με σταθερά πράσινο ανθρωπάκι (περάστε), το δε όχημα με πορτοκαλί ένδειξη που αναβοσβήνει και η οποία σημαίνει “περάστε, παραχωρώντας όμως προτεραιότητα”. Προφανώς και σε τέτοιες περιπτώσεις στην Ελλάδα ο πεζός δεν έχει καμία τύχη και δεν θα τύχει κανενός σεβασμού. Το όχημα 9/10 φορές θα περάσει, αδιαφορώντας για το αν ο πεζός πρέπει να περάσει πρώτος. Και σε αρκετές περιπτώσεις που ο πεζός θα τολμήσει να κάνει το πρώτο βήμα, ενδέχεται να εισπάξει οργισμένα κορναρίσματα, μούτζες, και βρισιές. Πώς τόλμησε ένας πεζός να διακόψει την κίνηση του διερχόμενου οχήματος…

Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε μάθει να τηρούμε τα στοιχειώδη και τα βασικά. Και ο σεβασμός στον πεζό αποτελεί κάτι το βασικό. Και αν μάθουμε να σεβόμαστε αυτό,ίσως κάποια στιγμή μάθουμε να οδηγούμε σωστότερα, να παρκάρουμε καλύτερα, να μην πατάμε την κόρνα χωρίς λόγο κλπ κλπ κλπ.

Comments
  1. miou says:

    …μέσα σε όλα αυτά που λές είναι και το να μάθουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ποιά είναι η σωστή μεριά που πρέπει να στεκόμαστε στις κυλιόμενες του μετρό!!!!
    Ακόμα χειρότερα, δεν έχουμε μάθει ότι πρώτα περιμένουμε να βγούν οι επιβάτες και μετά να ορμήξουμε!

  2. nefstathiadis says:

    Σωστό και αυτό. Τουλάχιστον όμως ο χαμός στο μετρό παίζει αρκετά ΚΑΙ στο Λονδίνο. Όχι όπως στην Ελλάδα, αλλά παίζει…

  3. Αυριανιστής says:

    Το καλοκαίρι βρέθηκα στην Τρανσυλβανία.

    Τεράστια εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι μέσα στις πόλεις, ακόμα και οι μεγάλες λεωφόροι των 3 λωρίδων ανά κατεύθυνση κόβονταν κάθε λίγο από zebra crossings (χωρίς φανάρια) τις οποίες σέβονταν ΚΑΘΟΛΙΚΑ οι ρουμάνοι οδηγοί. Αν στέκονταν πεζοί στην άκρη της διάβασης, ο οδηγός ΚΟΚΑΛΩΝΕ μονομιάς το αυτοκίνητό του για να κατέβουν στο δρόμο και να περάσουν. Και σε ανταπόδωση, όλοι οι πεζοί που μπορούσαν (δηλ. όσοι δεν ήταν γέροι, ανάπηροι κ.λπ.) δεν περνούσαν με το πάσο τους, αλλά ΑΝΟΙΓΑΝ ΒΗΜΑ για να περάσουν γρήγορα και να καθυστερήσουν λιγότερο τους οδηγούς!

    Πάλι καλά που… δεν πάτησα κανέναν σε κάποια διάβαση με το αυτοκίνητο που είχα νοικιάσει, καθώς είμαι μαθημένος με το μπάχαλο της μπανανίας στην οποία ζούμε και δυσκολεύτηκα να συνηθίσω να σταματώ (ειδικά στις λεωφόρους, όπου οι ταχύτητες είναι πάντα υψηλότερες).

    Επαναλαμβάνω: και όλα αυτά, στη ΡΟΥΜΑΝΙΑ. Ούτε στην Αγγλία, ούτε στη Σουηδία. Από εκεί και πέρα τι άλλο να προσθέσω;

  4. Αυριανιστής says:

    Να προσθέσω ότι, από την άλλη, ΚΑΝΕΝΑΣ πεζός δεν διέσχιζε το δρόμο από όπου του κά…πνιζε. Όλοι περνούσαν από τις διαβάσεις και ΜΟΝΟ από αυτές. Μόνο τουρίστες (όπως κι εγώ) περνούσαν εκτός διαβάσεων!

    Είπατε τίποτα;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s