Η εκμετάλευση του τουρίστα στο έπακρο

Posted: August 11, 2009 in Διακoπές
Tags: , , , , , , , ,

milos1

Ο φίλος μου ο Στράτος αποφάσισε να πάει διακοπές στη Μήλο. Μέσω ταξιδιωτικού πρακτορείου έκλεισε δωμάτιο στην Απολλώνια, ωστόσο μόλις έφτασε στο νησί τον περίμενε το πρώτο κρύο ντους. Δεν υπήρχε δωμάτιο!!! Οι ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου παρέβλεψαν την κράτηση του πρακτορείου και έδωσαν το δωμάτιο σε άλλον πελάτη ο οποίος έφτανε μία μέρα νωρίτερα, φροντίζοντας να μη χάσουν το κελεπούρι και μείνουν ένα βράδυ χωρίς πελάτη.

Έτσι ο Στράτος μεσ’ τον πανικό του Αυγούστου αναγκάστηκε να μείνει όπου βρήκε και όχι εκεί που ήθελε. Το κατάλυμα λοιπόν που βρήκε ονομαζόταν Πορτιανή, ήταν στον Αδάμαντα και -ο ψαράς ρουμ-του-λετάς δεν τον ενημέρωσε προκαταβολικά- πάνω από μία καφετέρια (με οτι αυτό συνεπάγεται από πλευράς φασαρίας, βαβούρας κλπ). Και εκεί άρχισε το μαρτύριο της διαμονής για το φίλο.

Σκουριασμένα υδραυλικά στο μπάνιο και εσάνς μούχλας και πρασινίλας στη λαβή του ντους. Ψυγείο άδειο. Κλιματισμός προηγούμενων δεκαετιών. Φυσικά ούτε λόγος για internet ή τηλέφωνο στο δωμάτιο, παρ’ όλη την ένδειξη για κόστος τηλεφωνικών μονάδων στη σχετική ταμπέλα πίσω απ’ την πόρτα. Όσο για τη reception; Για να τη βρει κανείς, έπρεπε να καλέσει την ιδιοκτήτρια στο κινητό της!! Και βέβαια, δεν προβλέπεται και χώρος στάθμευσης για αμάξια ή δίτροχα. Και όλα αυτά προς 150 ευρώ το βράδυ, και έξτρα 10 ευρώ το υπέροχο πρωϊνό!! Αν αυτό δεν είναι εκμετάλευση, τότε τι είναι;;

Εικόνα ντροπής και συνθήκες αθλιότητας, αν αναλογιστεί κανείς οτι κόστισαν 150 ευρώ το βράδυ. Και ύστερα λέμε οτι η Ελλάδα ζει από τον τουρισμό. Μπορεί να ζει για το σήμερα, το εφήμερο και την αρπαχτή του Αυγούστου αλλά δεν κοιτάει το αύριο. Και δυστυχώς περιπτώσεις σαν την Πορτιανή υπάρχουν πάρα πολλές σε πολλά σημεία της χώρας. Απλά να βάλουμε μέσα τον τουρίστα και να του πάρουμε τα φράγκα και μετά πλήρης αδιαφορία. Ξεχνώντας φυσικά οτι ένας ευχαριστημένος τουρίστας αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση προς τους φίλους του αλλά και προς άλλους πιθανούς πελάτες για φέτους ή του χρόνου.

Για όσους έχουν ανάλογες τραυματικές εμπειρίες από διακοπές και θέλουν να τις μοιραστούν, υπάρχει και το σχετικό γκρουπ “βραβεία Σκουριασμένη Βρυσούλα” στο facebook. Για να καταγγείλετε, να κράξετε, να προειδοποιήσετε…

υ.γ. το ΙΝστιτούτο ΚΑταναλωτών τι έχει να πει για το συγκεκριμένο “κατάλυμα” αλλά και άλλα αντίστοιχα; Πως κρίνει τις τιμές σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες; Γιατί το θέμα δεν είναι να κράζουμε μόνο τις ναυτιλιακές όταν αυξάνουν τις τιμές. Πρέπει να τα λέμε όλα…

Comments
  1. moodygirl says:

    ok wra gia mynhsh loipon.an kai h skouriasmenh brysoula mporei na xrhsimopoih8ei kai ws oplo enantia tou idiokthth, where the sun dont shine

  2. nefstathiadis says:

    Δεν νομίζω να μπορεί κανείς να κάνει μήνυση και να έχει ελπίδες να την κερδίσει. Αφού το εκάστοτε λαμόγιο-ιδιοκτήτης θα πατήσει στο “αυτό έχω, αυτό πουλάω και αν σ’αρέσει” που είναι εν’ μέρει και σωστό. Αν δεν τείθεται θέμα ασφάλειας ή υγειινής, δεν νομίζω οτι καμία μήνυση δεν έχει ελπίδα. Αυτό που χρειάζεται είναι ανελέητο κράξιμο. Όπου βρεθούμε και όπου σταθούμε… Να μην ξαναπατήσει κανείς σε αυτές τις τρώγλες…

  3. Πόσα έδωσε; ΕΚΑΤΟΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΥΡΩ;;;!!!!!

    Και μόνο αυτό το γεγονός αναδεικνύει -πίσω και πέρα από τον “τουρισμό” της αρπαχτής greek style-, ένα βασικό δομικό συστατικό της ελληνικής κοινωνίας. Την ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ. Γιατί, κακά τα ψέματα, αν ο φίλος σου ΕΙΧΕ καταναλωτική συνείδηση, θα έκανε την καρδιά του πέτρα (για τις -ούτως ή άλλως- χαμένες του διακοπές) και θα ΕΦΕΥΓΕ ΠΑΡΑΥΤΑ από το νησί, όποιο κι αν ήταν το κόστος του σε ταλαιπωρία.

    Μόνο αν τους αφήνουμε σύξυλους, και μόνο αν κατόπιν ξεκινήσουμε ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ εκστρατεία διεθνούς δυσφήμισης -εγώ το έχω κάνει στο παρελθόν- μιας χώρας που είναι αφιλόξενη ακόμα και προς τους ίδιους της τους πολίτες, θα νιώσουν στο ΠΕΤΣΙ ΤΟΥΣ τις συνέπειες αυτών των επιλογών που κάνουν. Η Ελλάδα θα γίνει ένα απέραντο δημόσιο ουρητήριο και αφοδευτήριο μπατιροτουριστών τύπου Χερσονήσου, Λαγανά και Φαληρακίου -γιατί, μην κρυβόμαστε, ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ-, και οι Ελληναράδες “τουριστικοί επιχειρηματίες” της αρπαχτής θα κοιτάζουν νοσταλγικά προς τα απέναντι παράλια, στα οποία οι γείτονες με μεθοδικό και συστηματικό τρόπο καλλιεργούν τον προσιτό μεν, ποιοτικό δε, τουρισμό, με σεβασμό στον πελάτη-επισκέπτη.

    Προσωπικά, τα τελευταία χρόνια φροντίζω να “σπάω” τις καλοκαιρινές διακοπές μου στα δύο: το ένα τμήμα πηγαίνει σε περιήγηση σε κάποια χώρα του εξωτερικού (με την κούραση του ταξιδευτή, αλλά και με εμπλουτισμό εμπειριών και αλλαγή παραστάσεων) και το άλλο σε εγχώριο δοκιμασμένο θέρετρο που γνωρίζω καλά και με ικανοποιεί, μόνο για μπάνια, relax και “σάπισμα” στην παραλία. Και άσε τους “αρπαχτούς” ν’ αναζητούν αλλού τα θύματά τους…

    Μήπως είναι καιρός να αρχίσουμε ΜΑΖΙΚΑ τις κρατήσεις διακοπών, για το επόμενο καλοκαίρι, στο Κουσάντασι, το Μποντρούμ και τα άλλα θέρετρα των απέναντι παραλίων; Άλλωστε, έχουν κι αυτά μια ελληνικότητα κρυμμένη. Τη Μικρά Ασία.

  4. nefstathiadis says:

    Δεν μπορούσε να φύγει. Δεν υπήρχει τίποτα σε κανένα καράβι για 2 μέρες. Στο συγκεκριμένο κατάλυμα δεν ξέρω πόσες μέρες έμεινε αλλά το σίγουρο είναι οτι έμεινε για τουλάχιστον μία. Απ’ όσο ξέρω έκανε σαματα, παραπονέθηκε κλπ αλλά τζίφος.
    Διακοπές στο εξωτερικό είναι πολύ καλή λύση, αλλά άντε πές το στον μέσο Έλληνα που θεωρεί οτι αν δεν δει πχ το άσπρο των Κυκλάδων θα πάθει κάτι ή που θεωρεί οτι Αιγαίο είναι μόνο τα Ελληνικά νησιά…

  5. Με την ευκαιρία, μια και ανέφερες για απουσία internet από το δωμάτιο. Στο θέμα του internet ειδικά, τα περισσότερα ελληνικά καταλύματα είναι χρόνια πίσω ως προς την πολιτική που ακολουθούν. Λίγοι είναι οι διορατικοί που με ελάχιστο κόστος (πρακτικά, ένα ασύρματο router και τη DSL σύνδεση που έτσι κι αλλιώς έχουν) βελτιώνουν τη φήμη τους στους πελάτες τους δίνοντάς τους δωρεάν μια παροχή (δωρεάν WiFi) που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητη. Αντίθετα, οι περισσότεροι χρεώνουν πανάκριβα τη χρήση του internet, προσδοκώντας να βγάλουν… αστρονομικά πολλαπλάσια κέρδη σε σχέση με το “κόστος” που έχουν. Στο ξενοδοχείο που έκανα φέτος διακοπές (το ίδιο με πέρυσι και πρόπερσι), αν και υπάρχει ενσύρματη παροχή internet στα δωμάτια, χρεώνεται -ούτε λίγο, ούτε πολύ- με… 20 ευρώ την εβδομάδα (!), ενώ αν δεν έχεις φέρει μαζί λάπτοπ και θελήσεις να χρησιμοποιήσεις το internet desk του ξενοδοχείου, πάει… 1,5 ευρώ τα 15 λεπτά! (Φυσικά, δεν τους έσκασα ούτε σεντ. Μετέτρεψα το κινητό μου σε modem, το σύνδεσα με το laptop και κάπου εκεί τελείωσε η ιστορία…)

  6. nefstathiadis says:

    Μίλησα μαζί του και μου είπε οτι στο συγκεκριμένο κατάλυμα έμεινε ένα βράδυ. Μετά πήγε αλλού, όπου όμως αντιμετόπισε άααααλλα προβλήματα (διαρροή ρευματος (και νερού) στο μπάνιο κλπ).

    Σε σχέση με τη χρέωση του internet η μη, να πω οτι στο εξωτερικό χρεώνεται. Και μάλιστα αδρά. Αλλά το σέρβις και η ποιότητα είναι κάτι παραπάνω από γαμάτα!! απλά δεν παίζονται.
    Στο Λονδίνο πχ η χρέωση είναι 12-15 λίρες/3ήμερο. Στο Νταβός της Ελβετίας πριν τρία χρόνια, πλήρωσα περίπου 50 ευρώ για 4 μέρες. Στη Βουδαπέστη κάτι αντίστοιχο. Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι να πληρώσω ή να μην πληρώσω αλλά να έχω ή να μην έχω internet. Bάλε μου wifi πρόσβαση και ας την πληρώσω…

  7. Επίσης, δεν σχολιάσαμε σχεδόν καθόλου το θέμα της αναξιοπιστίας του πρακτορείου μέσω του οποίου ο φίλος σου έκανε την αρχική κράτηση. Ποιο πρακτορείο ήταν; Γιατί αποδείχτηκε ασυνεπές; Και αν δεν ήταν αυτό ασυνεπές (αλλά το δωμάτιο), ποιο ήταν το δωμάτιο στην Απολλώνια το οποίο “κρέμασε” το πρακτορείο;

    Σε ελάχιστα χρόνια πάντως, δεν ξέρω αν θα υπάρχουν καν 5 πρακτορεία σε όλη την Ελλάδα -αφού πλέον μόνο οι παπούδες και οι γιαγιάδες δεν κλείνουν εισιτήρια μέσω internet-, ή αν ο μόνος τους ρόλος θα περιορίζεται σε “θαλάσσια μπάνια με πούλμαν στη μαγευτική Λούτσα”…

  8. nefstathiadis says:

    Πολλά λες πέντε χρόνια. Ήδη πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού, κλείνει διακοπές απ’ ευθείας ή μέσω internet. Ο πατέρας μου παραμένει ρομαντικός και χρησιμοποιεί travel agent, ο οποίος του έχει πει ευθέως οτι τον εξυπηρετεί λόγω παλαιότητας ως πελάτη. Αναφέρομαι στα ξενοδοχεία όπου πλέον δεν τους συμφέρει να τα κλείνουν (οι πράκτορες)…

  9. Γράφεις “ήδη πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού, κλείνει διακοπές απ’ ευθείας ή μέσω internet”. Δεν συμφωνώ ότι το ποσοστό του πληθυσμού είναι μεγάλο. Αν ήταν, τα περισσότερα πρακτορεία θα είχαν ήδη κλείσει. Πόσο μάλλον που όχι μόνο δεν κλείνουν, αλλά εξακολουθούν να χρεώνουν αισχρές τιμές, ιδίως για ταξίδια εξωτερικού. Θλίψη με πιάνει βλέποντας τι ευκαιρίες έχουν π.χ. οι Άγγλοι, οι Γάλλοι, οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, οι Ισπανοί ή οι Ολλανδοί. Θα σου πω χαρακτηριστικά ότι όσο κόστισαν σε εμάς 6 διανυκτερεύσεις για το γαμήλιο ταξίδι μας, στο ίδιο θέρετρο ένα ζευγάρι Άγγλων μας είπε ότι το δικό του πακέτο, ίδιου κόστους, τους έδωσε… 14 διανυκτερεύσεις!

    Και απορώ πραγματικά, γιατί να μη μπορούμε κι εμείς να κλείσουμε πακέτα μέσω βρετανικών πρακτορείων. Γιατί, δηλαδή, να πρέπει να είσαι UK resident για να πάρεις πακέτο από κάποιο από τα μεγάλα βρετανικά πρακτορεία.😦

  10. nefstathiadis says:

    Το πόσοι άνθρωποι στην Ελλάδα ψωνίζουν διαδικτυακά ή απ’ ευθείας τον τουρισμό, το έγραψα διαισθητικά και περισσότερο ορμόμενος από το οικείο μου περιβάλλον. Μπορεί και να είμαι λάθος.

    Οι ξένοι πάντως μην ξεχνάς οτι έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα με εμάς. Το μέγεθος του πληθυσμού, που τους δίνει τη δυνατότητα να διαπραγματεύονται πολύ περισσότερα “πακέτα” και άρα να τα πληρώνουν φθηνότερα. Γιατί όταν πχ ο Thomas Cook κλείνει στη Ρόδο (τυχαίο το παράδειγμα), κλείνει τεράστιες ποσότητες και άρα πετυχαίνει καλύτερες τιμές. Λογικό είναι…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s