Εχθές το μεσημέρι οδηγώντας προς Κηφισιά, πέτυχα την εικονιζόμενη ετοιμόρροπη γιαγιά να οδηγεί το μπλε Golf. Πέραν του αστείου του θέματος (η γιαγιά να κρατάει το τιμόνι λες και επρόκειτο να πετάξει το Golf), η κατάσταση είναι πραγματικά πολύ μα πάρα πολύ σοβαρή. Μπορεί άραγε η συγκεκριμένη γιαγιά (ή άλλες σαν αυτή, ή παπούδες της αυτής ηλικίας) να φρενάρει αν πεταχτεί μπροστά της κάποιο τετράποδο; Θα προλάβει να φρενάρει ή να αλλάξει απότομα λωρίδα κυκλοφορίας αν στο δρόμο της πεταχτεί ένα παιδάκι; Έχει αντανακλαστικά η γιαγιά; Σε τι απόσταση βλέπει; Ακούει αν κάποιος της κορνάρει;

Μήπως οι άνθρωποι της τρίτης (της ΤΡΙΤΗΣ όμως, σαν την εικονιζόμενη γιαγιά) ηλικίας αποτελούν πρόβλημα για την ομαλή κυκλοφορία στους δρόμους; Προβλημα λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω ερωτήματα που αφορούν ασφάλεια στο δρόμο. Μήπως κάποια στιγμή πρέπει το κράτος να σκεφτεί σοβαρά να παίρνει διπλώματα από τέτοιους ανθρώπους; Ή μετά από κάποια ηλικία να τους επανεξετάζει στο αν είναι ικανοί να κρατούν τιμόνι; Αλλά το κράτος άλλα και άλλα δεν κάνει, να ασχοληθεί με τους υπερήλικες οδηγούς περιμένουμε;

Comments
  1. niki says:

    πάντως το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει:
    μετά τα 65 και κάθε (?) χρόνια πρέπει ο οδηγός να περνά ιατρικές εξετάσεις για να διαπιστώνεται η επάρκειά του.
    το θέμα είναι (όπως και στους φοροφυγάδες) πως δεν υπάρχει έλεγχος και ως εκ τούτου ο νόμος πρακτικώς δεν εφαρμόζεται.

  2. nefstathiadis says:

    προφανώς υπάρχει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Όπως και για τόσα άλλα πράγματα σπουδαιότερα ή μη. Η ουσία είναι -όπως λες- οτι δεν εφαρμόζεται. Και ούτε πρόκειται…

  3. Ναι, οι υπερήλικες οδηγοί είναι επικίνδυνοι, αλλά λίγοι βρίσκονται στο δρόμο.
    Το μεγάλο, βασικό πρόβλημα, αυτό που προκαλεί τα περισσότερα ατυχήματα, είναι οι νέοι, ολόγεροι οδηγοί, που οδηγούν όπως τους καπνίσει.
    Αγνοούν τις ικανότητές τους, τις δυνατότητες του αμαξιού τους, τον κώδικα και την ύπαρξη άλλων ανθρώπων γύρω τους.
    Αυτοί είναι που προκαλούν τα περισσότερα ατυχήματα, άμεσα ή έμμεσα.

  4. nefstathiadis says:

    δυστυχώς έχεις 100% δίκαιο. Πολλοί νέοι οδηγοί θεωρούν οτι στην οδήγηση ισχύει κάτι ανάμεσα σε “ο δρόμος μου ανήκει”, σε “φάε τη σκόνη μου” και διάφορα άλλα τέτοια. Και κάθε τρεις και λίγο τους βλέπουμε καρφωμένους σε κολώνες και δέντρα…

    Όσο για τους υπερήλικες, δεν ξέρω αν είναι αριθμητικά λίγοι, ωστόσο είναι αρκετοί. Και είναι αρκετοί όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην επαρχία. Εκεί όπου επικρατεί ο νόμος του τρακτέρ και του αγροτικού…

  5. Συμφωνώ κι εγώ τόσο με την αρχική ανάρτηση, όσο και με τη Μαμά στο Δρόμο. Αλλά όσον αφορά στους “φάτε τη σκόνη μου” νεαρούς οδηγούς, πραγματικά ουδόλως με απασχολεί αν τους βρίσκουμε κάθε τόσο καρφωμένους σε δέντρα. Ίσα-ίσα μάλιστα, που μια τέτοια εξέλιξη απαλάσσει την κοινωνία από ένα άγος.

  6. Αυριανιστή βλέπω ότι είσαι υπέρμαχος της Δαρβινικής επιλογής.
    Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι κύριοι δεν καρφώνονται μόνο σε δέντρα, αλλά και σε άλλα αμάξια και ξεκληρίζουν οικογένειες.
    Αν δεν υπάρχει μπροστά τους μπαμπούλας (δηλ. τροχαία που δε σηκώνει αστεία) θα συνεχίσουν να παίρνουν κόσμο στο λαιμό τους. Κι αυτό δεν πρέπει να γίνεται.

  7. diktiakos says:

    Στο τελευταίο μου τροχαίο ατύχημα τέλη του 2009 (υλικών ζημιών) με έκπληξη είδα την ταυτότητα του συμπαθέστατου παπούλη όπου αναγραφόταν η ημερομηνία γέννησης. …/…./1923.

  8. nefstathiadis says:

    έτσι από φιλολογικό ενδιαφέρον, στο τροχαίο σου αυτό έπρεπε να τον πληρώσεις ή να σε πληρώσει;;;

  9. Το ’23; Σπουδαίος ο παππούς! Κάνει ότι μπορεί για να καθαρίσει το δρόμο απ’ τα νιούδια που δεν ξέρουν να οδηγούν όπως αυτός!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s